Bekleme Odası v.2 | The Waiting Room v.2

Bekleme Odası v.2

Bekleme Odası projesinin ikinci enstalasyonu; ana karakterin 1/1 stop-motion videosu, hikayenin el yazımla yazılmış senaryosu ve bir üniformadan oluşmakta.
Tek bir kişinin geçmişiyle yüzleşmesi, bir toplumun veya bir milletin geçmişiyle yüzleşmesi anlamına gelebilir mi? Birey kişisel tarihini yeniden oluşturabilir mi?
Bekleme Odası’nda, burada ve şu an “beklemek”, eylemin kendisine dönüşürken, “bekleyen adam”ın geçmişin hayaletlerinden kurtulması ve kendi doğasına direnmesi ne kadar mümkün olabilir?

The Waiting Room v.2

This second instalation of the Project “The Waiting Room” includes 1/1 stop-motion video of the main character  and the script of the whole story with my own handwriting and a military uniform on the hanger.
Can an individual facing his past, mean a community or a nation facing its past? Can a person reconstruct his personal history? What are the odds of the “waiting man ” to break loose from the ghosts of the past and to resist his own nature while “waiting” here and now becomes attitude?

 Enstalasyon | Installation, 2009








































































3 Hikaye – 3 Anlatı

“Kırmızı Oda” (2004), “Bekleme Odası v1” (2009) ve “Kayıp Oda” (2011) isimli işler, sondan başa doğru ilerleyen tek bir senaryonun parçaları niteliğindedir ve güncel sanat alanına dair desen, resim, video, fotoğraf ve enstalasyon gibi mediumlarla üretilmiş çok katmanlı bir projedir. 3 farklı hikaye ve 3 farklı anlatısallık üzerine kurulu olan üçleme, kendi içlerinde bölünerek bu işlerin ara katmanlar niteliğinde olan “Kırmızı Oda: Sekanslar” (2005) ve “Bekleme Odası v1” (2009) gibi işlerin de ortaya çıkmasına zemin hazırlamıştır.

Proje, “film”in temel yapı taşları olan senaryo, görsel, ses gibi elemanların eksiltilmesi, eklemlenmesi ve dönüştürülmesiyle ortaya çıkmıştır ve sinemasal anlatının sunduğu olanakları, senaryo temelli olan işlerin üretilmesi için bir yöntem olarak kurgular. Bu dönüşümlere parallel olarak hem içeriksel hem de yapısal farklılıklar barındırır. Çekim senaryosu da Çağrı Saray tarafından yazılmış olan proje, edebiyat alanına dair açık göstergeler taşımasından dolayı sistematik olarak edebiyat alanına dair belli yapıtlara da referanslar verir. Senaryonun ve bu senaryoya bağlı üretimlerin tümü, içerik bağlamında Çağrı Saray’ın işlerinde ve üretim dizgesinde odaklandığı kimlik, kişisel tarih ve bellek gibi kavramlarla ilişki içindedir.
3 Stories – 3 Narratives
Works called “The Red Room” (2004), “The Waiting Room v1” (2009), and “The Lost Room” (2011) are like the parts of a single script that goes tail to head and is a multilayered project created with media like drawings, paintings, videos, photography and installations regarding the contemporary art scene. This trio, based on 3 different stories and 3 different narrations branched within themselves, forming a basis for others like “The Red Room: Sequences” (2005) and “Waiting Room v2” (2009) that serve as sublayers for these works.
The project emerged by the reduction, articulation and transformation of the elementary keystones of “film” such as script, vision and sound. It assembles the possibilities cinematic narrative offers as a method to produce script-based works. Shooting script also written by Saray, the project refers to certain literary pieces as well, by means of possessing distinct manifestations about the literary arts scene. Script and all types of script-based artistic production is, within the context of content, related to concepts that Çağrı Saray focuses on through his works and production sequence such as identity, personal history and memory.


EmoticonEmoticon